W dniach od 4 do 6 czerwca 2014r. dziewczęta z naszego ośrodka wraz z opiekunami pojechały na wycieczkę do Sierpca, Lichenia, Gniezna, Biskupina i Poznania. Punktualnie o godz. 7.00, wyruszyliśmy sprzed naszego ośrodka, by o godzinie 9.00 dojechać do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Tam odbyła się lekcja muzealna nt. miodu, samodzielnie wykonaliśmy świeczki, braliśmy czynny udział w pokazie ubijania masła, które później spożyliśmy na pysznym, wiejskim chlebie. Nasz pobyt w Sierpcu zakończyliśmy obiadem w karczmie Pohulanka. W drodze do Lichenia - miejsca  naszego pierwszego noclegu zatrzymaliśmy się na kawę / herbatę /soki i pyszne ciastka w 4 – gwiazdkowym hotelu Młyn & Spa, mieszczącym się w pięknie odrestaurowanym budynku zabytkowego młyna we Włocławku. Po przyjeździe do Lichenia Pani przewodnik oprowadziła nas po sanktuarium maryjnym. Nocowaliśmy w Domu Pielgrzyma Arka, gdzie sami przygotowaliśmy sobie kolację i śniadanie. Następnego dnia odprawiliśmy mszę i ruszyliśmy do Gniezna. gdzie zwiedziliśmy Katedrę i poznaliśmy historię słynnych Drzwi Gnieźnieńskich. Następnie udaliśmy się do Biskupina, gdzie z przewodnikiem zwiedziliśmy niezwykle interesujący Rezerwat Archeologiczny, w którym obejrzeliśmy prasłowiański gród. Nieopodal Biskupina - Gąsawie poznaliśmy życie w dawnej Zagrodzie Pałuckiej. Samodzielny wyrób i pieczenie bułek, możliwość nauki dojenia krowy i przepyszne jedzenie, z pewnością pozostaną nam na długo w pamięci. Następnym krokiem był Poznań. Przewodnik pokazał nam na Ostrowie Tumskim najstarszą w Polsce katedrę, jak również groby pierwszych władców Polski. O godzinę 12.00 udaliśmy się na rynek by zobaczyć słynne koziołki. Wysłuchaliśmy legendy, zwiedziliśmy Stare miasto i kościół farny a następnie udaliśmy się na Maltę. Tereny wokół Jeziora Maltańskiego stanowią jeden z ośrodków rekreacyjnych miasta, zaś samo jezioro jest torem regatowym. Na brzegu znajduje się między innymi ośrodek rekreacji Malta Ski. Byliśmy tam niedługo, ale było super! Zjeżdżaliśmy kolejką górską! I pełni wrażeń z całej trzydniowej wyprawy wróciliśmy późnym wieczorem do naszego ośrodka.