2016.05.21
Aktualności
WYCIECZKA DWUDNIOWA

W dniach 18 i 19 maja 2016r. nasze wychowanki, wychowawcy oraz  chętni pracownicy SOW wyjechali na dwudniową wycieczkę. Jako pierwszą zwiedziliśmy Świętą Górę Grabarkę – miejsce, gdzie od stuleci prawosławni pielgrzymi  zostawiają swoje krzyże pragnąc znaleźć pomoc i pociechę. Następnie udaliśmy się do Serpelic na zajęcia survivalowe. Instruktorzy przygotowali  dla naszych dziewcząt  szukanie skarbów wykrywaczem metali, strzelanie z łuku, wspinaczkę skałkową, wspinanie po oponach, strzelanie z wiatrówki i z markera paintballowego, pokaz rozniecania ognia oraz naukę wiązania węzłów. Po kilku godzinach dobrej zabawy pojechaliśmy do Kodnia, gdzie po obiadokolacji i zwiedzeniu pięknej Kalwarii Kodeńskiej z przewodnikiem udaliśmy się na nocleg do Domu  Pielgrzyma. Następnego dnia rano wzięliśmy udział we Mszy Świętej przed Cudownym Obrazem Matki Bożej Królowej Podlasia a po śniadaniu poznaliśmy  dzieje rodu Sapiehów, sanktuarium i cudownego obrazu oraz obejrzeliśmy Muzeum Misyjno Ornitologiczne. Po Kodniu przyszedł czas na Kostomłoty – jedyną na świecie parafię neounicką. Tam poznaliśmy  dzieje unitów i bohaterstwo ludzi broniących swojej wiary. Kolejnym miejscem na trasie naszej wycieczki był Janów Podlaski i stadnina znana na całym świecie z hodowli koni czystej krwi arabskiej. Dzięki pani przewodnik poznaliśmy historię stadniny, zwiedziliśmy stajnie, obejrzeliśmy cmentarz dla koni i zachwyciliśmy się źrebakami, które odważnie do nas podchodziły a nawet dawały się pogłaskać. Na koniec chętne dziewczęta mogły przejechać się na koniku. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Siedlcach, gdzie w Sanktuarium św. Józefa odmówiliśmy Litanię Loretańską a następnie każdy z nas mógł delektować się wybranym zestawem w McDonald’s. Do Warszawy wróciliśmy o 21 – zmęczeni ale zadowoleni i w dobrych humorach. Z pewnością  jeszcze przez długi czas będziemy z przyjemnością wspominać naszą wycieczkę.