2018.06.13
Aktualności
WYCIECZKA DO BIAŁOWIEŻY

Tego dnia  wstaliśmy bardzo wcześnie, bo przed nami długa droga, aż pod granicę z Białorusią, do Białowieży. Na miejscu powitała nas Pani przewodnik. Jako pierwszy punkt do zwiedzenia zaproponowała prawosławną parafialną Cerkiew św. Mikołaja, która mieści się w Białowieży. Następnie pojechaliśmy do Rezerwatu Żubrów, gdzie oprócz sławnych żubrów widziałyśmy inne dzikie, leśne zwierzęta, jak: wilki, jelenie, łosie, sarny, dziki, rysie, tarpany. Prawdziwą atrakcją okazały się żubronie, które żyją tylko tam, są jedyną parą w Polsce. Następnie przeszliśmy malowniczym szlakiem Żebra Żubra, zachwyciliśmy się pięknem Puszczy Białowieskiej. Po takim spacerze głodne, ale zadowolone dotarliśmy do Karczmy Bierozka gdzie zjedliśmy pyszny obiad. Kolejne atrakcje czekały na nas w Muzeum Białowieskiego Parku Narodowego. Z bliska mogliśmy przyjrzeć się eksponatom jakimi były dzikie zwierzęta, wszystkiemu towarzyszyła ciekawa historia opowiadana przez Panią przewodnik. Mogliśmy również podziwiać krajobraz z wieży widokowej, gdzie rozciągała się cała uroda Białowieskiego Parku Narodowego, po horyzont widać było zielone korony drzew, które o tej porze roku przybrały wszelkie odcienie tego koloru. Na koniec pożegnalne zdjęcie z ,,niegroźnym” żubrem, który chętnie pozwalał posiedzieć na swoim grzbiecie. W drodze powrotnej było nam bardzo wesoło, takie wycieczki lubimy.