2015.05.28
Aktualności
SANDOMIERZ, JURAPARK I ŚW. KRZYŻ

W dniach 28-29.05.2015r. zorganizowano dwudniową wycieczkę dla wychowanek i  pracowników SOW Caritas DWP. Trasa wycieczki przebiegała przez Sandomierz, Tarnobrzeg, Bałtów, i Sanktuarium Świętego Krzyża.

W czwartek 28.08.2015r. o godz. 7.00  pogodnym nastroju wyruszyliśmy w kierunku Sandomierza. Gdy dotarliśmy pod Bramę opatowską w Sandomierzu, czekała na nas p. przewodnik, która przez 4 godz. oprowadzała nas po najciekawszych miejscach historycznego miasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej, następnie  na Rynku podziwialiśmy piękną architekturę Ratusza oraz historię z nim związaną. Po czym zeszliśmy do podziemi, pokonując  ponad 300  metrową trasę. Z wielką   radością i zainteresowaniem zwiedzaliśmy zbrojownię, w której każdy miał możliwość założenia stroju rycerskiego i zrobienia zdjęcia pamiątkowego. Następnym etapem zwiedzania był kościół Dominikański oraz piękna katedra.     Zwieńczeniem zwiedzania i dla pokrzepienia ciała była wizyta w kawiarni „Ciżemka”, a smaczna szarlotka z gorącą herbatą zaspokoiła w części nasz głód oraz dodała sił i humoru. Powróciliśmy do autokaru, aby dojechać na czas do Tarnobrzegu na obiadokolację i nocleg w „Dworku pod lipami”.  Dojechaliśmy tam we właściwym czasie. I po spożyciu obiadokolacji każdy mógł rozlokować się w „swoim”  pokoju.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w kierunku Bałtowa. Celem naszej podróży był Bałtowski Kompleks Turystyczny. Po przyjeździe rozpoczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem Jura Parku,  po którym   poruszaliśmy się ścieżką dydaktyczną oglądając ok. 100 modeli dinozaurów  naturalnej wielkości z różnych okresów geologicznych. Dalszym etapem był zwierzyniec dolny, który zwiedzaliśmy samodzielnie oraz zwierzyniec górny,   który zwiedzaliśmy z przewodnikiem, jadąc żółtym schoolbusem. Zwierzyniec Górny (o pow. 40ha) zamieszkują na otwartej przestrzeni zwierzęta z różnych kontynentów. Największym zainteresowaniem cieszył się Park Rozrywki w bogato wyposażone  nowoczesne urządzenia.  Korzystanie z nich to prawdziwa frajda. Dla wielu wychowanek było to pierwsze takie doświadczenie. Ostatnim etapem było Oceanarium prehistoryczne, w którym głębia oceanu przenika     się z głębią trójwymiarowego przekazu, to zachwyciło nas  wszystkich.

W powrotnej drodze odwiedziliśmy Sanktuarium Świętego Krzyża . Po indywidualnym zwiedzeniu Sanktuarium uczestniczyliśmy w Nabożeństwie majowym. Wszystkim smakowała też kolacja wśród pięknej zieleni w parku Sanktuarium.  Następnie  wyruszyliśmy w drogę powrotną, radośni  oraz pełni wrażeń dojechaliśmy  do  Warszawy na godz. 2200 .